Maciej Marcinkiewicz

Maciej Marcinkiewicz

Maciej Marcinkiewicz to jeden z czołowych polskich kierowców wyścigowych, który równolegle ze swoją karierą zawodniczą prowadzi także działalność instruktorską, dzieląc się swoją wiedzą na szkoleniach i eventach. Jest wielokrotnym Mistrzem Polski Długodystansowych Wyścigowych Mistrzostw Polski w klasyfikacji generalnej i zdobywcą europejskiego pucharu markowego European Radical Cup. Urodzony w Olsztynie, gdzie mieszka po dziś dzień, absolwent wydziału Nauk Technicznych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.

Przez swoją długoletnią karierę Maciek ścigał się niemal wszystkim od bolidów Formuły 3 po kilkusetkonne auta klasy GT jak np. Saleen S7, Ferrari 430 GT3 i Porsche GT3, reprezentując barwy uznanych europejskich zespołów wyścigowych. W swojej bogatej historii startów rywalizował na kilkudziesięciu torach wyścigowych w tym m.in. na tak znanych obiektach jak Monza, Spa-Francorchamps, Donington Park, Valencia, Istanbul Park czy Red Bull Ring.

Już od początku swojej kariery na regionalnych imprezach kartingowych wyróżniał się wysokimi umiejętnościami, szybko awansując do wyścigów Formuły 3, gdzie zdobył swój pierwszy tytuł Mistrza Polski. Po serii europejskich wyścigów bolidów jednomiejscowych awansował do prestiżowych mistrzostw FIA GT, gdzie już w debiucie za kierownicą Porsche 911 GT2 osiągał znakomite rezultaty. Po startach zagranicznych powrócił do rywalizacji w Polsce, gdzie od razu zaczął odnosić najważniejsze sukcesy: w 2005 roku zajął drugie miejsce w swojej klasie Mistrzostw Polski Endurance, w dwóch kolejnych sezonach zostając Mistrzem całej serii w klasyfikacji generalnej. Do jego tytułów należy także II Wicemistrzostwo Polski Grand Prix i wicemistrza wyścigów Endurance. W ostatnich latach swój niezmiennie wysoki poziom przygotowania potwierdza udanymi występami i dużą popularnością podczas startów w największej litewskiej imprezie wyścigowej, 1000-kilometrowym wyścigu w Palandze oraz absolutnej dominacji europejskiego pucharu markowego Radical European Cup, który wygrał w roku 2011. W 2013 roku Maciej Marcinkiewicz zdobył swój kolejny tytuł Mistrza Polski Endurance w klasyfikacji generalnej, a w 2015 zwyciężył w Wyścigowym Pucharze Słowacji. W kolejnym sezonie Maciej Marcinkiewicz znowu zdobywa tytuł Wyścigowego Mistrza Polski w klasyfikacji generalnej.

Maciej Marcinkiewicz wykorzystuje swoje bogate doświadczenie i umiejętności przy nadzorowaniu największych polskich przedsięwzięć motoryzacyjnych takich jak Verva Street Racing (więcej informacji na temat imprez, w które jest zaangażowany, można znaleźć w dziale eventy) oraz podczas szkolenia kierowców wyścigowych. Jego firma prowadzi również halowy Tor Kartingowy Kormoran w Olsztynie. Maciek przygotowuje również telewizyjny magazyn motoryzacyjny Autofan.tv emitowany na antenie TVP Olsztyn. Angażuje się w wiele inicjatyw społecznych i ciągle poszukuje nowych wyzwań, które realizuje z taką samą skutecznością i profesjonalizmem, co przez całe kilkanaście lat swojej bogatej kariery w sporcie samochodowym. Od sezonu 2016 rozpoczyna on starty za kierownicą Maserati Granturismo MC GT4. W roku 2018 bierze udział w pełnym cyklu serii GT4 Central European Cup, gdzie po wygraniu trzech wyścigów, zdobyciu czterech Pole Postition i zajęciu 8 razy miejsca na podium odnosi ogromny sukces zwyciężając w klasyfikacji końcowej sezonu AM Cup.


Biografia

2023 Mistrz Polski w Klasyfikacji Generalnej Endurance – Radical SR3 RSX
2022 Mistrz Polski w Klasyfikacji Generalnej Endurance, Mistrz Polski w klasie D5 2000 Endurance – Radical SR3 RSX
2019 GT4 European Series zwycięstwo AM Cup na torze Paul Ricard – Maserati Granturismo MC GT4
2018Starty w serii GT4 Central European Cup: Zwycięstwo w końcowej klasyfikacji indywidualnej kierowców AM Cup, 4 x Pole Position, 3 x wygrany wyścig, 8 x podium – Maserati Granturismo MC GT4
2017Slovenský Okruhový Pohár Endurance: zwycięstwo w pierwszej rundzie – Radical SR8 RX, starty GT4 European Series i Southern Cup: podium w rundzie na Słowacji – Maserati Granturismo MC GT4
2016Mistrzostwa Polski Hour Race: Mistrz Polski w klasyfikacji generalnej – Radical SR8 RX
2015Slovenský Okruhový Pohár: zwycięzca – Radical SR8 RX
2014Epilog Race Brno – drugie miejsce w grupie D5
2013Mistrzostwa Polskie Endurance: Mistrz Polski w klasyfikacji generalnej – Radical SR8 RX, drugie miejsce w Mistrzostwach Europy Centralnej FIA Endurance w grupie D5
2012starty w European Radical Cup
2011Radical European Cup: zwycięzca – Radical SR3 RS
2010Omnitel Palanga 1000km: drugie miejsce klasyfikacji generalnej - Ferrari 430 GT3 Scuderia
2009Omnitel Palanga 1000km: trzecie miejsce w klasie GT – Porsche 911 GT3 Cup
2008Długodystansowe Samochodowe Mistrzostwa Polski: Wicemistrz Polski w klasyfikacji generalnej – Ferrari 360 GTC
2007Długodystansowe Samochodowe Mistrzostwa Polski: Mistrz Polski w klasyfikacji generalnej, Mistrzostwa Polski Grand Prix: II Wicemistrz Polski – Porsche 911 GT3 Cup
2006Długodystansowe Samochodowe Mistrzostwa Polski: Mistrz Polski w klasyfikacji generalnej - Porsche 911 GT3 Cup
2005Długodystansowe Samochodowe Mistrzostwa Polski: drugie miejsce w klasie do 3500 cm3. Starty w Mistrzostwach FIA GT w zespołach RAM Racing i Konrad Motorsport - Saleen S7R
2004Starty w Mistrzostwach FIA GT w Proton Competition Porsche 911 GT3 RS, czwarte miejsce w klasyfikacji zespołów N-GT na koniec sezonu.
2003Starty w Mistrzostwach FIA GT w niemieckim zespole Proton Competition, pierwszy punkt w karierze zdobyty na torze Monza.
2002Debiut w Mistrzostwach FIA GT w barwach zespołu Alda – Porsche 911 GT2. Pomimo małego doświadczenia z samochodami typu GT, pierwszy start bardzo udany: ósme miejsce w klasie GT i najlepsze tempo z zawodników zespołu.
2001Start w austriackim zespole Formuły 3 Franz Woess Racing samochodem Dallara F300. Trzecie miejsce w wyścigu Mistrzostw Europy Centralnej na torze w Brnie.
2000Starty w Mistrzostwach Europy Centralnej Formuły 3 bolidem Dallara F398-Opel Spiess. Ósme miejsce w klasyfikacji sezonu dzięki wielu wysokim punktowanym miejscom w silnie obsadzonej, międzynarodowej stawce.
1999Mistrz Polski Samochodów Wyścigowych w klasyfikacji generalnej, Mistrz Polski Formuły 3. Zwycięstwo w dwóch wyścigach Międzynarodowych Mistrzostw Austrii Formuły 3 na torze w Brnie.
1998Debiut w Formule 3 w Międzynarodowych Mistrzostwach Austrii: w obydwu wyścigach wygrał kwalifikacje, dojeżdżając na rewelacyjnej czwartej i drugiej pozycji. Wyścigowe Mistrzostwa Polski Formuły 1300: czwarte miejsce w klasyfikacji końcowej.
1997Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski Formuły 1300: już w pierwszym sezonie startów 10. miejsce na 25 zawodników.
1989–1996Starty w wyścigach kartingowych: wielokrotny Mistrz Okręgu Olsztyńskiego